Fernando Alonso, és Formula-1, Rajongói Weboldal!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Még Mindíg;Alonso

 

 
 
 
 
 
 
 (:FRISS HÍREK NEKTEK, AZ OLDALRÓL :)
Sziasztok kedves olvasók! Sokat gondolkoztam azon az elméleten, hogy az oldalt hogyan fejlesszem tovább, hiszen nagy tettre készülök, méghozzá nem is kicsivel, erről majd, a közeljövőben tudni fogtok, hiszen megosztom veletek, beszámolómat. Kedves látogatók, kérnélek titeket, legyetek türelmesek, és nézzetek vissza hamarosan, hiszen meglepetésben lesz részetek! Üdvözlettel: Christian
írta: Christian; időpont: 2010. Augusztus 13..

 
Menü
 
Weblap Bejegyző
 
Fernando Alonso
 
Formula-1
 
Versenyzők 2010
 
Csapatok 2010
 
Helyszínek 2010
 
Versenyzők Oldalai
 
Csapatok Oldalai
 
Egyszerű 2
 
Formula-1 Technika
Formula-1 Technika : F1 teszt - az előkészületek fontossága

F1 teszt - az előkészületek fontossága

  2009.11.20. 16:40

Ahogy a versenyeken egyre újabb és újabb technológiát használnak a csapatok, a gyakorlások és tesztelések jelentősége egyre nagyobb. A hőskorban a tapasztalatok és a megérzések alapján készítették és tökéletesítették az autókat, viszonylag hosszú ideig használták a kialakított megoldásokat.
 


Napjainkban azonban az ipari technológiák fejlesztése olyan ütemben gyorsult fel, továbbá a verseny olyannyira kiélezett a csapatok között, hogy nem engedhetik meg maguknak, hogy akár csak egy olyan alkatrészt beépítsenek, ami nem volt előtte alapos tesztnek alávetve, majd a futam után ismét letesztelve.

A tesztelési munka meghatározó része a külső szemlélők számára szinte láthatatlan, a szélcsatornák és a fejlesztő részlegek szinte hermetikusan elzárt belsejében folyik a tökéletesítés. Mikor a fejlesztésnek e kapukon belüli szakasza véget ért, akkor próbálják csak ki az autót versenyző által vezetve, igazi pályán körözve. Ekkor derülhet ki először, hogy a fejlesztések mennyire voltak sikeresek - nagyon sokszor előfordult már, hogy ami a "papíron" tökéletesen működött, az a valóságban alig mutatott valamit. A pályákon való tesztelés az igazi helyszíne a fejlesztések végső tökéletesítésének, de ott derül ki az is, hogy esetleg el kell-e vetni az újítást. Itt kell meghatározni a végső beállításokat, összecsiszolni a különböző fejlesztéseket, hogy azok erősítsék egymást.

A csapatok tesztprogramja napjainkban a rengeteg fejlesztői munka mellett nagy kihívás a logisztikával szemben is. A nagyobb csapatok ma már külön tesztelő csoportot hoztak létre (logisztikával, szerelőkkel, tesztpilótákkal, stb.), akik a versenyen szereplő csoporttól függetlenül és többnyire önállóan végzik a munkájukat. A legtöbb csapat tesztpilótákat is alkalmaz, akik a teszteken szerzett tapasztalataikat megosztják a versenyzőkkel és a csapattal, így segítve a tökéletesítést. Azonban tudni kell, hogy a szabályok a tesztelési lehetőségeket folyamatosan csökkentik, ezért egyre nehezebb dolguk van a tesztcsapatoknak, hogy a tőlük elvárt eredményt tudják produkálni.

A szabályok szerint egyik csapat sem tesztelhet többet 30.000km-nél egy szezonban. Ezek a tesztek szervezettek (az FIA által), minden olyan csapat részt vehet rajta, amely befizette a részvételi díjat. A szervezett tesztek általában 3 naposak és Európa különböző pályáin zajlanak. Természetesen a csapatok időről időre szerveznek maguknak zárt kapus teszteléseket is, ahol a saját, akkor még titkos újdonságaikat próbálgatják. Az FIA a költségcsökkentési programja részeként a szezon közepén, a nyári időszakban egy hathetes teszttilalmat vezetett be, akkor egyetlen csapat sem végezhet semmilyen tesztet. Az intézkedés a kisebb csapatokra nehezedő folyamatos fejlesztési nyomást próbálja enyhíteni, hogy a nagyobb anyagi háttérrel rendelkező istállók ne kerülhessenek fejlesztési előnybe kizárólag a rendelkezésre álló források miatt. Ugyan ilyen hathetes teszttilalom van érvényben a szezon utolsó futama után is.

2007-ben kissé változtak a tesztekre vonatkozó szabályok, minden futam előtt a pénteki napon tesztelhetnek a csapatok, akár a versenyre nevezett két pilótán kívül tesztpilóták is körözhetnek a pályán (figyelembe kell viszont venniük, hogy egy gyakorláson maximum 2 autó közlekedhet). Mindkét pénteki szabadedzés időtartamát 90 percre növelték, valamint a versenyre nevezett pilóták ezen a napon nem kötelesek a versenyre benevezett motorral tesztelni, így ténylegesen tesztelhetnek, a meghibásodással járó motorcserétől nem kell tartaniuk.

 
Idó
 
Névnapköszöntő
 
Naptár
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2009-11-08
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
SMS-Hírdetőfal
 
Üzenőfal
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Háttérzene


 

 
Szavazás
Szereted Fernando Alonso-t?

Igen Szeretem!
Nincs vele bajom, de nem szurkolok neki!
Nem Szeretem!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

LITERATURES SUBPAGE /// VERSEK ÉS TÖRTÉNETEK EGY HELYEN ///LITERATURES.GPORTAL.HU///LITERATURES SUBPAGE    *****    Naruto rajongói oldal | konoha.hu | Látogass el konoha falujába | KONOHA.HU | KONOHA.HU | KONOHA.HU | KONOHA.HU | KONOHA    *****    Turbózd fel a kreativitásod! Prémium grafikai források a PNG Tree-n.    *****    Anime tematikájú Cinematic trance zene és látványvilág Arcadia fantáziavilágában és még sok más videó a chanelen    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA///PREKAMBRIUM.GPORTAL.HU /// PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO.GPORTAL.HU ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL